Vännen. :)

först vill jag bara svara till dig Sanna.
som skrev såhär :
Sanna Persson om Filosiferar. ♥:
hejsan. hittade nyss hit till din blogg..
fick nyss veta att jag är gravid, är 18 år, snart 19 år. och är tillsammans med killen sen snart 5 år tillbaka..

eftersom att du är en ung mamma skulle du kanske vilja hjälpa mig med en del frågor? :)

1. Vart vänder man sig när ens föräldrar sviker en och säger att abort är det enda valet för mig?

2. Jag tänker behålla mitt barn, oavsett vad andra tycker. men hur gör man med pengar? boende m.m?

3. jag tycker du är riktigt fin och fräsch och din bebismage är så vacker på din kropp.. :) har du några mer tips till mig so nybliven gravid ute i den stora stygga kritiska världen?

tack för att du tar dig tid.. Många kramar och lycka till!


Sv ;
eftersom jag inte kan svara personligt till dig så hoppas jag du ser det här :)
Stort grattis till er två blivande föräldrar !! det ni går igenom nu är det bästa! ingenting kan bli sämre! , Unga mammor är starka mammor ska du veta !! du får stå upp för dig.

1. Det kan vara så i början att dina föräldrar blir lite skrämda över att ni ska få ett barn, (jag vet inte hur långt gången du är ?? ) , men jag tycker du ska lyssna på ditt hjärta och vad ni känner, det är det som är huvudsaken ! , du är myndig och bestämmer själv vad du ska göra, hon kommer se negativt på det ett tag men jag tror att det kommer ge sig och hon kommer smälta in i det här för att bli glad sen, men om dina föräldrar bestämt sig för att inte finnas vid din sida då kommer dom missa något, huvudsaken är att du har din pojkvän vid din sida och andra som stöttar så du inte står där själv! , du måste stå upp för dig och din familj och säga hur läget är och vad ni bestämt er för, kanske förklara för henne att du faktiskt är vuxen nu och vill bilda familj och önskar att du fått hennes stöttning i det här, hon skulle vara en bra hjälpande hand när du har frågor, det är mycket som kommer hända i din kropp.. men var stark !! :)

2. det är bra att du går efter din känsla, det gör du rätt i ! , hur som helst så kommer allting att lösa sig samma med pengar och boende, får du bo hos dina föräldrar eller pojkens föräldrar? en tillfällig lösning, du kan söka via blocket på andra hand och lägga ut en anonns där om ni har råd till hyra? .. i vilket fall som helst så finns det väldigt många lösningar som man kan hitta, föräldrapengar och barnbidrag kommer du att ha i ett år ungefär beroende på hur många dagar du tar ut, sen kan du börja helg jobba eller söka deltidsjobb om du finner någon barnvakt när ert barn är någerlunda stor. lösningar finns alltid det gäller bara att söka och vara bestämd. :)

3. Tack så jätte mycket för dina värmande ord! det glädjer mig att du tycker så. :)
Självklart jag har många råd eftersom jag själv är Ung mamma till två stycken snart. :) , Du kommer få mycket kritik mycket snack från olika håll och kanter,många blickar,  men det hör till när man är ung mamma, du ska absolut inte ta åt dig hur mycket dina hormoner strålar upp och ner så måste du gå rak ryggad och hålla huvudet högt och vara stolt !! du kommer klara detta fint fint !!
det finns fina olika saiter du kan gå in på och skapa kontakter med andra mammor få råd och tips eftersom du är förstföderska så vitt jag förstod? , Familjeliv.se , alltforforaldrar.se , minbebis.se m.m finns lite olika, sen tycker jag att du ska smörja din mage med antingen en fet kräm eller olja som finns att köpa på apoteket eller babyland för att förbygga bristningar, och du ska absolut inte vara rädd för att fråga saker angående dig själv som gravid.. :) . vet inte riktigt vad mer jag ska skriva om, du kan väl fråga så kan jag ge råd :) , alltid kul att svara och ge råd och prata med andra unga gravida / mammor. :)

Lycka till och ha det UNDERBART !!! var en stark blivande mamma ! Kramisar från oss i familjen. :)
Jennie » 2009-10-10 | 20:26:26
URL: http://mackansflicka.blogg.se/

Jag tycker att det var fett bra sagt av dig , dina ord värmde för mig när jag läste det. :o jag har inte heller bra föräldrar min pappa kallarm ig från idiot till annat varje dag och aa.Min kille vill skaffa barn och en familj så att jag skulle kunna få det bättre och bygga upp mig men jag vet inte.:(

Sabina - Mamma till Tyra » 2009-10-11 | 16:28:12
URL: http://mammasabina.blogg.se/

Hon är sex veckor nu :)

Hur går det med din graviditet?



Kramar

Matilda - Mercedes mamma & Mini i magen » 2009-10-11 | 17:54:03
URL: http://majbebis08.blogg.se/

jag är 19, (90a) du då?



Tack men det är en tjej ;)

Madelene » 2009-10-11 | 18:52:46
URL: http://maddihz.blogg.se/

Sv: nej jag var väldigt smal innan . Men magen är normalstor tror jag. Jag är jätte nöjd. Har inte gått upp för mycket och jag älskar magen :D det kan ju va så att den ser lite större ut på korten än i verkligheten också :p kramar

Susanne - Mamma till Roky » 2009-10-12 | 13:00:21
URL: http://ultrapid.blogg.se/

Riktigt bra svar. Min mamma sa själv att jag borde göra abort då jag och Daemon endast varit tillsammans i ca två - tre veckor. Men idag skulle hon absolut aldrig säga "du borde ha gjort abort, du är alldeles för ung". Man växer fruktansvärt när man är gravid, inte bara magen ;P Men även som person, man får lära sig mycket under nio månader.

Erika - 18år - Miliam & Miltons mamma<3 » 2009-10-14 | 15:36:16
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/

Den som har kommenterat dessa frågor till dig, har kommenterat samma till mig fast med namnet "hanna" :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback