Uppdatering.

Passar på att svara på frågor nu när grabben sussar sött. Det blir inte så många frågor då jag råkade radera hälften när jag skulle publicera. Klantiga jag tyvärr.

Anonym om Frågestund .:

Höll du på med droger innan du blev gravid? Var du beroende av det eller va det lätta att sluta? Såg folk ned på dig bara för du tagit droger och sedan vänta barn?

sv: jag vill helst inte svara på dennna fråga eftersom detta är väldigt personligt. Men jag kan säga som så att båda är föredetta missbrukare och folk såg ned på oss pga sin tro att vi inte kunde förändras. vilket var ganska självklart när man skaffar barn men det var en hård kamp både för mig och min fästman. om man bara vill så kan man! så ser vi på detta nu är vi nykterister och drogfria och har snart 2 barn. :)

 

   
  Anonym om Frågestund .:
Hej nu össer jag på med frågor :)
Vem en kevin lik dig eller sin pappa?
Vad har ni för tjejnamn?
Tog ni reda på könet när ni väntade Kevin?
Tar du åt dig av alla elaka komentarer på Kevin?
Vad tycker dina föräldrar om att du är så ung och har planerat dina graviditeter?
Bor ni i en lägenhet? Hur stor?
Hur gammal är du och pappan till barnen? Och hur gammla kommer ni vara när tjejen kommit ut?
Har du hunnit vara ute och fsta något efter du fick Kevin?
Gick du i skolan när du blev gravid första gången?
Hur träffades du och din kille?
Hoppas du svarar på mina frågor Kram på er

sv: Hejpådig! :) . oj. svårt fråga han är sån bra blandning mellan oss så det är svårt att säga vem han mest är lik. båda två lika mycket hehe. :D
Tjejnamnet har vi valt att inte gå ut med en eftersom att folk snokar så mycket och snappar upp minsta lilla från olika håll. men snarast så kommer ni få veta. :)
Ja det gjorde vi. Vi kunde inte vänta och vi ville handla kläder inte bara neutralt hehe. jag trodde starkt att det var en flicka men magkänslan var på pojke och gubben sa pojke sen såg vi klart och tydligt vad det var för något. :P är jätte glad över att vi ska få en flicka denna gång så vi har en av varje.
Självklart det tror jag varenda mamma gör om dem får höra elaka komentarer om ens barn som dem vet inte stämmer. det ingår som förälder och jag reagerar nog lite för starkt när någon nämner nåt ont om mitt barn.
försöker att bara radera det ur minnet men oftast det har dykt upp har det varit för såna småglin som inte har något annat liv en att sprida sin avundsjuka.
Jadu. när kevin blev till hade dem negativa tankar och försökte få mig göra abort men vi stod och sa att dem inte kan påverka vårt beslut. strax därefter börja dem komma mer och mer in i detta och blev överlyckliga istället. det var som en vändning från ond till god. :) med denna graviditet frågade dem lugnt om hon var planerad och när dem fick höra ordet "ja" så vart dem ganska lugna och stöttade mig och sa att vi skulle klara detta. :) dock kan jag säga att min far inte vet något en men alla runt om vet hehe.
Vi bor i en villa. eller rättaresagt vi delar på en villa. :) hur stor är svårt att säga. 4 rum, 1 kök två toa och 2 vardagsrum. :)
Jag är 18 och pappan till barnet är 26.
Jag kommer nog fortfarande vara 18 fram till september och tony kommer precis fylla 27 månaden efter. :) men åldern spelar ingen roll.
haha, nej jag har inte hunnit festa sen kevin kom ut. vi har suttit hemma och tagit någon cider förut när han somnat för natten och kollat på tv och spelat men sen blev båda nykterister när jag blev gravid igen. :)
Jag gick i skolan ett tag sedan orkade jag inte mer och hoppade av mådde så fruktansvärt dåligt i flera månader med honom. kräktes konstant kunde knappt behålla något.
Jag och min man träffades hemma hos en gemensam vän då han låg i soffan och sov sen vaknade han upp och blickarna blev hetare och hetare! på något sätt hade jag hans nummer i telefon så vi började smsa varje dag när han var hos Syster marika och där efter började vi träffas smått och han köpte rosor varje dag och gossedjur samt smycken och åkte på kvällen bara för att få träffa mig en halvtimme jag var dock 15 när vi träffades hehe. men tiderna är underbara glömmer dem aldrig. renaste kärleken. aldrig trodde jag att han skulle bli pappa till mina barn och skapa en framtid tillsammans. vi är super glada för detta :) han har förändras så positivt sen vi träffades har jag sätt och har jag fått höra av hans familj som nu är min familj också. :)
Ha det så bra! Kramar från oss.
   
  Tatti  Frågestund .:
juste en fråga till vad har ni för försäkring på kevin?

sv : Vi hade först trygghansa som jag har. men vi håller på att byta över till en annan Hel försäkring som uppfyller allt. minns bara inte vad den heter.
   
  Tatti   omFrågestund .:
Har ni hittat någon vagn som ni fastnat för än o är du inte orolig inför förlossningen än? jag skulle då vart det eftersom att det gått bra en gång så kanske det blir jobbigt på nästa tänker du aldrig så? jag är typ livrädd att bli gravid igen pga det :P

sv : Phil Ted's vibe eller Babytravel har vi tänkt. Jag är inte orolig på så sätt över förlossningen. Jag är ganska trygg med denna förlossning det jag är orolig över är att göra kejsarsnitt vilket jag absolut inte vill och föda för tidigt men absolut inte orolig över att förlossningen ska bli jobbig eftersom att min mamma hade lätta förlossningar med sina 4 barn och jag vet att jag kommer bli väl omhändertagen så jag bara längtar dit. :) 
hehe nej så tänker jag inte. du borde inte vara orolig för barnet måste ut på ett eller annat sätt och smärtan och det jobbiga varar inte flera dagar man får ju något underbart för det. :) jag älskade min förra förlossning. vill bara inte få så J*vla ont i rumpan haha.   

Phil Ted´s Vibe

   
  Anna om Frågestund .:
Hejsan jag har några frågor. hur kommer det sig att ni planerade barn som tidigt och vad sa alla om det? (för jag gör själv det och det är nog ganska många som inte uppskattar mitt beslut). och sen hur många månader tog det innan du blev gravid båda gångerna?. pluggar du eller nått sånt eller ska du börja efter nästa barn?.
oj blev många frågor :P annars tack för en bra blogg.

Sv: Hej! Alltså vi har alltid velat ha barn tillsammans sedan vi blivit tillsammans. vi har en fin planerad framtid tillsammans och älskar varandra och det är de enda som betyder något så vi brydde oss inte om vad andra hade för åsikter om detta och lyssnade bara till oss själva. Vad andra har för åsikter om ditt beslut som inte angår dem, tycker du ska gå efter din känsla och vad ni vill inte vad andra vill eller har att säga om de. känner du att du kommer klara av detta då gör du det! du måste stå på dig. Det finns folk som yttrar sig som egentligen bara är avundsjuka också. 
Vi fixade det på första försöket med kevin och på andra försöket med dottern. :) så allt gick som vi planerat :D 
Jag pluggar inte nu , jag väntar på ett papper från länstyrelsen så jag kan börja plugga till körkortet samt börja helg jobba så småning om måste sätta alla pusselbitar på plats bara. vi har sökt massa dagis till kevin så vi börjar med det här. :) 
Tack själv för en bra läsare! :)
 
   
  Olivia om Frågestund .:
Jag ställer samma fråga igen :)
Har ni funderat nåt på namn? Och sen undrar jag om man kan få lösenordet till din bdb?

Kram

sv: Vi har ett namn till dottern redan. :) vi vill bara inte gå ut med det pga folk som snokar och snappar upp det mesta av vad man skriver öppet.
Visst kan du få lösenordet men skicka din mail adress eller något så skickar jag det.
Jag la lösenordsskydd just för att några små fjantar skulle vara där och bevaka och kommentera dumt.

kramisar!
   
  flodko   om Frågestund .:
hej! jätte kul bloggoch jag följer din bliddagbok med.. men men har en fråga till er:) vad ska eran dotten heta?ha derså bra hläsningar Annika(flodko.blogg.se)

sv: Hej! Tack så mycket vad roligt att du följer både bloggen och bilddagboken. :) om du kikar lite längre upp så är anledningen till att vi inte ger ut det en där. :)
Detsamma! Kram !
   
  Madelene om Frågestund .:
Jag vill veta vad ni har för namn till lillflickan :D
sv:  hihi du får veta de så småningom. :) kika på frågan över. :)
kramis.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback