Verklighet vs drömmar

21/10-2009 (igår)
lärde min underbart vackra son sig att klappa händerna :D så underbart !
 
vi la kevin 20:00 igår för att vi kollade på nya wallander som släpptes igår,
Han sov kanon fram tills gubbens klocka ringde,
och nu måste vi stressa på lite för att fixa i ordning oss då vi ska ta en frukost fika med Veronica.
min mor rådde mig imorse att äta en apelsin en gång om dagen, det motsvarar en C-vitamins tablett som är bra för barnet, vitaminbrisk kan orksaka hjärnskador på fostret,
iofs så äter jag en apelsin minst en gång om dagen för mitt sug på frukt är enormt. :)
vi ska till MVC idag och göra en kontroll, då kommer vi till min dröm inatt.

Verkligheten vs Drömmen .
De började med att jag drömde om att jag skulle till babyland och köpa en angelsound adoppter för att höra bebisens hjärta,
väl där inne så springer jag runt bland alla hyller och stöter på en tant med barnvagn (en tjock en) som jag puttar ner från rulltrappan och de blir ett j*vla liv på henne men jag skriker bara - håll käften . och går vidare med kevin,
jag vandrar till receptionen och frågar en manlig personal om dom hade angelsound och han sa - rakt fram och höger , jag går men hittar ingenting och går tillbaka till han och frågar - skulle jag gå rakt fram?? , ja precis svarade han och så skrek han - JA !! ska du lyssna på bebisens hjärta vad roligt du kan göra det redan i affären sa han, så jag trallade dit och satte den där angelsounden på magen och hörlurarna på huvudet,
då började denna apparat prata med mig och säga - jag ser absolut ingenting ta mig lite längre ned, jag gjorde såklart så som den sa och så sa denna - nu ser jag ett huvud och där är en arm så tickade hjärtat,
sedan så lyssnade kevin på magen och hörde hjärtat och skrattade.
denna apparat kostade 999 kr ink gel i min dröm, hehe..

sen vaknade jag tråkigt nog, så hoppas jag får lyssna på hjärtat idag :) .

Sofie - mamma till Ellie » 2009-10-22 | 12:15:41
URL: http://gammfi.blogg.se/

Ja, det kan vara jobbigt när man känner sig nere och deppad. Jag kommer ihåg att jag kunde göra det när jag väntade Ellie också. Tur att det är övergående iallafall :)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback