Fix och trix.

efter många om och med somnade vi tillslut i sängen båda två :)
har haft den besvärliga migränen i två dagar nu men tagit två alvedon och hoppas det hjälper så jag blir fri från det,
inte kul om jag ska ha migrän imorgon till dopet, :/
hur som helst har han fått två portioner gröt och borstat tänderna nu när han sover passar jag på att fixa naglarna tills imorgon och inna babe kommer så vi kan mysa för att sedan fika och äta med föräldrarna eftersom far fyller år,
men vi slipper stressa inför imorgon iaf allting är redan fixat. :)
Lill grabben har fått ett litet litet blå märke mitt på pannan han är så klantig av sig stackarn,
nä nu ska jag fixa klart mina naglar och erövra fruktskålen ;)
ps. drömde om att vi väntade en flicka och köpte massa fina flick kläder m.m åååhhh 4 veckor kvar tills vi får veta.

Sofie » 2009-10-16 | 11:33:57
URL: http://gammfi.blogg.se/

Jaa, det var rätt drygt att pumpa. Dom hade som "pumpbås" där man fick sitta och pumpa. Man kände sig som en ko ;P



Jaa, det var häftigt. Hon varken kryper eller går men sitter gör hon. Jag tror hon är för lat för att krypa ;P Vi har varit lite bekväma och inte haft hon på mage så mycket då hon inte alls tycker om det ^^ Hon är påväg att vända sig från rygg till mage men än så länge kommer hon bara halvvägs ;D

Hur går det för din lille grabb då? :)

Kram kram

Erika - 18 år - Miliam & Miltons mamma<3 » 2009-10-16 | 12:20:08
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/

sv: Nej nu har jag fint blodtryck och jag hade det hela graviditeten med Milton med :) Men efter att jag fått Miliam så hade jag fortfarande högt blodtryck, men det gav med sig tillslut :) Han vände sig med rumpan neråt, men han va väldit lätt vänd så dom vände tillbaka honom så jag skulle få föda vaginalt denna gången, och det fick jag med :) Första gången jag skulle föda så fick det bli akutsnitt tills slut, för Miliam kunde inte komma ner i gången och varken jag eller han mådde bra.

Ja att vända bebisen va inte kul :P MEn jag är glad att dom gjorde det, för jag fick ju föda vaginalt :) Det hade jag inte fått om rumpan hade fortsatt vara neråt. Föda vaginlat är ju så häftigt :D

Kram

sandra » 2009-10-16 | 12:50:04
URL: http://slmslmslm.blogg.se/

Jag tror det kommer bli en liten tjej. :D

Susanne - Mamma till Roky » 2009-10-16 | 14:15:15
URL: http://ultrapid.blogg.se/

sv; Det är inte så komplicerat som det låter. Speciellt inte om ni väljer ditt eller din killes efternamn. :)



Vi gick till skatteverket och berättade att vi ville gifta oss och sa att vi behövde personbevis som är ett måste och likaså papper för hindersprövning, får man det inte direkt så tar det några dagar eller någon vecka innan man får det hem i brevlådan istället. Efter man har skrivit på det så är det bara att skicka eller lämna in det på skatteverket igen och låta dom kolla igenom och efter det får man papper tillbaka om det godkännes eller inte. Godkänns det så är det giltigt i fyra månader, så man har då fyra månader på sig att boka tid för vigsel och så.



Men jag kan rekommendera att gå till skatteverket och prata med dom så ger dom er alla uppgifter som behövs. Sedan är det nog bara att kontakta stadshuset eller rådhuset. :)



Roky började sluta ta mina bröst, han ville inte amma längre. Så jag fick först börja pumpa, men mjölken började sina väldigt snabbt så vi fick börja med ersättning istället. Allt har dock gått jättebra, han följer kurvan perfekt. Men det var ju bara en sån speciell, mysig och underbar tid när man ammade. Och jag kände mig som en sån dålig mamma för att jag inte kunde. Men då är det ju bara att inse att det är inte alla som kan, och man är inte dåligare mamma för det.



Fruktansvärt dåligt utav den bvc tanten att säga att det är farligt. Jobbar man med sånt så borde man veta bättre. Modersmjölken är ju det nyttigaste och bästa en bebis kan få och så länge man känner att man kan så ska man ju kämpa med att amma.

Anonym » 2009-10-16 | 17:51:43

så sööta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback