En mardröm

kan ju berätta lite snabbt att jag och gubben satt och övervägde om vi skulle åka in till city akuten ( akut tandvård) , hade så fruktansvärt ont i min tand och kunde inte äta .
Gubben sa åt mig att vi skulle åka in så vi klädde på oss och fixade barnvakt och åkte in, dem ville inte ta emot mig först för *kärringen* sa att dem skulle rotfylla osv hos min tandläkare men älskling sa att de var allvarligare en så halva tanden var borta och jag hade ont.
så fick fylla i papper och lämna in 2 timmars väntetid. Vi gick och åt på donken och gick in på ö.b sen tillbaka.
då var de bara 4 nummer kvar, tillslut fick vi komma in och dem gjorde en röntgen som visade en kraftig inflammation och tandläkaren kom in och sa genast *OJ* . sedan berättade han att han inte kunde göra något för den var för inflammerad för att ens röra då inflammationen kunde sprida sig mer.
sen berättade han att eftersom jag börjat fått små ont i halsen så är de på gränsen av att jag blev inlagd med antibiotica för det va var bölder som gott ned till käken och som håller på att arbeta sig neråt mot halsen.
och de kunde göra att jag kvävdes till döds eller så illa att den kunde gott ned till lungorna och gjort mig förlamad.
han sa att detta var allvar och jag skulle få två kraftiga anti´biotika som skulle stoppa inflammationen och göra den mindre så man kunde rycka ut tanden inom tio dagar och de var ett måste.
älsklingen vart jätte rädd och orolig över mig, han betalade mina mediciner och såg till att jag överdoserade direkt vilket jag skulle göra enligt tandläkaren. höll mig i handen hela tiden. han är så underbar <3

så nu äter jag antibiotika och kan inte äta har så förbannat ont.
fick en tandläkar tid imorgon så hoppas dem kan ta bort den så det inte är för tidigt.
blir väldigt svag av dessa och orkar inte sitta vid datorn.. de var bara en liten uppdatering.
Madelene » 2009-11-16 | 16:21:17
URL: http://maddihz.blogg.se/

Usch, krya på dig.

Jag skulle typ dö om det hände mig. Har sån tandläkarskräck! Huuvvaaa..!

Marie Nellie &Oliwer´s Mamma » 2009-11-17 | 23:12:14
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

usch va läskigt :(



tack tack vännen, ja han har extremt stora ögon den killen :) joåd med oss är det bara bra hur är det med er ?

kraam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback