Back in Sweden !

Det var ruggigt skönt att vara borta från sverige och mötas av människor som bara var äkta och inte sysslar med skit snack, dom är hårda i finland men folk har sånt fint hjärta =)
vi åkte i tisdags och jag var super nervi på att kliva på båten först men kämpade igenom det med min älskade familj.
det började bra, vi kom till hytten packade upp lite gick till buffeen och åt oss tjocka, attans vad gott och påfyllning hela tiden,
Jag och mamma turades om att ha lill grabben så båda fick äta, männen drack öl till maten och kevin fick mosad potatis med köttbullar och smör och grädd glass med jordgubbs sås som efterrätt oh gud han var mer en nöjd. =)
efter det så knallade vi vidare ut på däck och tog en cigg och kolla mot fina utsikten, så förbannat vackert utifrån det så kom en full halv finsk kille och höll på att ramla över vagnen som både jag och min man skrek till om,
utifrån det så var det en utlänning som gick in i gubben så han stirrade på denna människa och utlänningen sa " What do you want " , det borde han inte sagt för gubben var lite het på gröten, men jag och lill grabben var där och han tänkte efter riktigt noga innan han agerade och sa tillbaka " What do you want? no eng " så knalla vi vidare för att undvika bråk.
vi gick ner till taxfreen och handlade godis, 6 pack cola , en tröja till Kevvinen två st shots * Dooleys * (Stavning) ..
dock var affären riktigt dyr well well ..
vi växlade en hel del pengar till euro och spelade för, spel narkomaner blev vi, Vi vann flera gånger men vi förlorade också, vi höll på så tills alla pengar tog slut och vi undrade hur ( HÖHÖ ) , min man vann ett gossedjur iaf till kevin och tyckte det var mer värt en att vinna två hundra kr till oss, sööt han är men det är ju sant =)
under dom här timmarna hände det mycket, men får sitta i evigheter om jag ska skriva ner alla detaljer,
vi drog till Night Club och köpte drinkar och lyssna på bandet som spelade, dom var finska men himla duktiga och mångspråkiga .. =)
sen gick vi och sov tills 06:00 då vi var tvugna att gå upp till frukost buffeen som var 07:00 *MUMS*
sen klev vi av i helsinki och mötte min kusin Paulina och hennes kille, Min moster och morbror och gick runt och kollade lite, vi såg stora S T O R A bokstavligen Fiskmåsar som knalla runt i hamnen haha fula dom är. =)
satte oss i en jätte fin park och fika och matade vår vackra son, Samma här orkar inte skriva allt vi gjorde det hände så mycket, men det var en enormt fina dagar ifrån sverige..
Kevin var med hela tiden satt och kikade runt fick smaka saker och hålla i saker, Moster fick hålla i honom och han bara skrattade och sa DÄ DÄ =) ..
Hade kunnat stanna där längre, människorna där är så otroligt trevliga och har full respekt för alla och tar väl hand om varandra.. =)
Kevins första resa från sverige också den blev ju jätte lyckad och kärleksfull . =)
juste vi blev lurade på pengar också, eller lurad och lurad, det var såhär köpte man en drink på cenen så skulle man få en kryssning.. sa hon högt och tydligt.. vi köpte drinken och fick en lapp med ett nummer, vi frågade kvinnan vart vi skulle lösa in den och hon svarar ( om ni väntar några min så lottar vi ut vinnaren ) haha va? vad fan vilken blåsning.
på vägen hem hur som helst så gick gubben ner i hytten och sov ganska tidigt, han var jätte trött, så jag kevin, min mamma och pappa spelade maskiner och satte oss i night club och tog en drink min hette ( Chill Out ) hehe fick smaka Viking drink fy fasen vad äcklig, massa frukt och blad men i själva värket smakade hela drinken blad så mamma beställde vin ist och lyssnade på bandet som körde massa sköna godingar från 40/50/60 talet och uppåt tills vi gick ner i hytten och sov..

det här var bara en kort story det finns mer ditaljer som jag garanterat inte orkar sitta och skriva ner..
Hur som helst så var resan så lyckad och så jävla underbar med familjen och bilder kommer imorgon ...
vi glömde dock påsen med godiset och kevins tröja i hytten som vi märkte när vi kom hem ( åh typiskt vårt minne ) ..
tur att min mor la vår LM limpa i baby väskan =)

TACK FÖR EN UNDERBAR KRYSSNING MIN ÄLSKADE FAMILJ !! LOVE YOU !!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback