Svar på din fråga.

Frågan.
Jessica om i remember love !:

 Det finns alltid en annan synvinkel på att skaffa barn. Du och många andra unga mammor må vara starka, men vad kanman ge sitt barn för framtid utan ett jobb eller utan utbildning?

Svaret :
Visst har alla sina åsikter om saker och ting angående barn, Men Man skaffar inte ett barn utan någon plan på hur det kommer se ut, Man kan och ger sitt barn allt och gör allt för sitt barn därför sitter man under graviditeten och planerar och när man fått barnet kämpar man, det finns alltid en lösning och allting ordnar sig, jag har en plan som jag kommer fullfölja.

Fråga :

Det är klart att det alltid ordnar sig. Det blir garanterat mycket tuffare om man inte har vare sig utbildning eller jobb, men det är inte direkt så att man har något annat alternativ än att fixa det. barnet finns ju redan, man lägger sig inte direkt ner och dör.. eller?

Svaret :
Nej, det gör man verkligen inte, Med med rätt hjälp och resurser så klarar man det, livet går inte under för ens barn om man haft en dålig bakrund, är man helt hjälplös och är uteliggare eller liknande då förstår jag att det kan vara riktigt svårt att ge ett barn en framtid.

Frågan :
Jessica  om Svar på din fråga.:
Så det är okej att leva på bidrag rätt länge då eller vad menar du? Jag tycker det är fel att våra skattepengar går till folk som har så bråttom att skaffa barn! Det finns andra alternativ än att fullfölja en graviditet, innan man ens kan stå på egna ben UTAN någon annans hjälp.

Svaret :
Jag är helt enkelt trött på din åsikt nu, du har en åsikt du kan hålla för dig själv det är inte så att jag tar åt mig av vad du tycker och tänker om unga mammor som har bidrag eller bor hemma hos sina föräldrar, det är inget fel att vara ung mamma bara starkt, Vissa mognar snabbare en andra, Ovasätt om man bor hos sina föräldrar lever på bidrag m.m så står man på sina egna ben, man kan inte sitta i en annans famn när man är mamma själv, det blir andra bullar när man blir mamma, du kommer märka det själv när du tycker du levt klart i ditt festande m.m och någongång blir mamma själv, Det är inte så att vi inte vet vad vi gör, för det gör vi, är man ung mamma får man både dåliga kommentarer och bra men man står ut för Jag älskar mitt barn och gör allt för mitt barn det gör varända mamma, du kommer inte förstå det först du vet vad det innebär och det gör du när du blir mamma själv !

igen om Svar på din fråga.:
 jag tycker absolut inte att man ska leva på bidrag och tycka att det är ok. du har 9 mån på dig att fixa med jobb och bostad. jag kan inte ha förståelse för att ngn inte grejjar det, därav att jag skrev att det inte finns något annat alternativ (inte i mina ögon). men jag kan bara jämföra med mig själv, fick barn ung (hade iof både jobb och bostad) innan barnet var fött hade jag bättre jobb, bättre bostad och körkort en självklarhet för mig att man ser till att ha fixat
Jag menar absolut inte att man ska gå på bidrag och tycka att det är helt ok. utan att om man redan tagit (det ganska pantade) beslutet att skaffa unge när du inte kan ta hand om dig själv är det väl bara att skaffa dig ett jävla jobb och en bostad som du pröjsar själv. jag kan bara tala efter egen erfarenhet då jag fick barn som ung, hade iof både jobb och hem då men har 100 ggr bättre jobb och hem idag 2 år senare. jag kan inte förstå om ngn inte fixar det för sig efter att barnet väl kommit.

Svaret :
Så bra att du fixat till ditt liv och att du varit ung mamma, alla har sina åsikter men håll dom för dig själv, jag tror nog inte du vet hur vi har det nu, det tror jag ingen i det här inlägget vet, och därefter kan jag säga att det är helt onödigt att yttra sig om den här saken, Har man haft en svår och besvärlig graviditet så har man verkligen ingen ork för att göra något sånt tillskillnad för om man har haft en lätt, jag har en bostad och jag kommer garanterat skaffa jobb inom kort, Jag ser inte vart du vill komma, helt onödigt att skriva överhuvudtaget för er del, Jag kan verkligen ta hand om mig själv du borde gräva dig ner mer och få mer information om mig innan du sätter dina fingrar på tangenterna och skriver ner din åsikt, det är ingen som vill lyssna så vad får du utav det? det är inte så att jag skulle skaffa fram en lista där alla unga mammor är emot det ni sitter och säger nu vilket jag skulle kunna göra.

Jessica
 Om du nu inte tar åt dig så är det ganska absurt att du faktiskt maler vidare i själva ämnet. Jag är mogen nog att fatta beslut som jag tycker verkar vettiga, därför har jag valt att inte skaffa barn när jag vet att jag skulle kunna ge en unge ett 100 gånger bättre liv om några år när jag har arbetat mig uppåt och tjänar bättre med pengar. Egna pengar. Jag tror du har missuppfattat själva konceptet med bidrag. Det är vi som jobbar som betalar skatt som i sin tur blir till bidrag. Förstår du vad jag menar? Du sitter hemma och gullar med din nyfödda när skattebetalarna arbetar arslet av sig för att du och många många andra ska få pengar och mat på bordet för dagen.

Svaret :
är det nu jag ska säga " Tack för pengarna ni jobbar och sliter för att vi ska få? " , jag vet att det är så, men det är ju inte direkt att ni kan ändra det här, jobbigt för er men jag är lyckligt lottad och jag har inget socialbidrag, det är nu jag älskar mitt liv och min familj, och står för den familj jag har, min vilja kan ingen person ändra med sina åsikter tyvär skulle jag vilja ha 10 barn skulle jag skaffa det, men jag är nöjd med min gudomliga Son och Pappan till han, jag behöver inte ert tal, låt mig leva mitt liv och tyck att det är sorligt eller vad ni nu tycker, jag bryr mig inte riktigt.

Jessica 
Löjligt att du raderar mina kommentarer. Det kanske sved när någon sa sanningen? Vad vet jag.. Jag är ju bara en simpel festprisse som inte har barn.Vad lever du på då om du inte får bidrag?

Svaret :
Jag raderade verkligen inte din kommentar, och jag är ingen sån känslig människa som gråter för att någon säger något fel, visst det är sanningen om bidrag men det är inte sanning om mig och min familj, Saker och ting har förändrats sedan du var tillsammans med min bror, vi har bra ekonomi utan socialen.

Jessica
Men shit Wiktoria, det är ju du som jiddrar. Jag har inte yppat ett enda negativt ord om din unge eller din pojkvän. Du talar emot dig själv hela tiden, ena stunden skriver du att du får bidrag och andra stunden skriver du att du inte får bidrag. Och vad har mitt ex med hela jävla grejen att göra?! Jag ville bara få upp ett ljus för dig att leva på bidrag inte håller i längden. Är inte rättvist för fem jävla öre att skaffa en unge och förvänta sig att man ska FÅ pengar varje månad utöver ynka barnbidraget. Vet du vad, jag skiter i det här för du fattar ändå ingenting. Hade du stannat i skolan hade du säkert varit lite mer bildad och kunnat konversera med folk utan hitta på att varenda jävel tycker att din knodd är ful. Fett jävla meningslöst att ens försöka göra sig förstådd hos nån som inte fattar ett jota.

Svaret :
Så Duktigt av dig att tillslut förstå att jag inte lyssnar på dig så det är ingen mening. =)
Jag har ingen som helst anledning att säga till dig hur vi har det vad vi lever på och inte, inte ens mening att försöka ge sig in på att du får reda på det. okej, Varända jävel tycker inte min knodd är ful 2/3 personer skriver att han är ful och det ena och det andra men det är ju troligtvis bara små glin som sitter och har tråkigt som inte har sitt eget liv att egna sin tid åt, Jag fattar en jävla massa men jag har då aldrig försökt att ens lyssna på dig och försökt förstått dig, det finns inte i min värld att jag skulle göra det, du har alltid varit en sån som försöker ligga steget före en alla andra och bestämd, det tycker alla i våran familj tyvär, lite jobbigt faktiskt. Well well jag har då ingenting mer att säga dig så du kan ju sluta kommentera om du orkar sluta lägga energi på min familj givetvis.

Jessica
Hahahahahahahahhaha.. På riktit? Hahahahhahaha Ligga steget före? Det är inte jag som har skaffat barn! Och vilken familj tycker det? Din son, du och Tony? Du lyssnar visst, eftersom att du hela tiden kommer med svar. Om du fattar vad man menar är en annan sak. Fyfan. Seriöst. Pinsamt att du kallar dig vuxen, för du har inte vuxit ett jävla skit i mina ögon mer än att du tryckt ut en annan människa. Jag gillar inte dig, och jag kommer nog inte göra det i framtiden heller. Bidragssugare.

Svaret :

Nej jag lyssnar verkligen inte allt du skriver går inte in i min skalle för jag tycker det är så ovettigt skrivet, Båda mina familjer tycker det, haha men gud jessica allvarligt talat du känner inte mig, du kände mig till en viss del förut men du vet ingenting om mig och hur vi har det nu, tycker inte du borde skriva att jag inte mognat.  jag vill inte att du ska gilla mig överhuvudtaget för jag har aldrig gillat dig, och jag behöver inte att du gillar mig du är ingen person jag skulle gråta över om du tycker illa om mig bara skratta åt det.. är verkligen ingen bidragssugare.
Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker? » 2009-04-16 | 15:37:23
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback