Tisdag.

Hello.
Gick in i vecka 25+0 idag, gud vilken längtan. =)
Kommer bara närmare och närmare förlossningen och min lillaskrutt där inne.

Dagen började iofs inte bra, vaknade och skulle gå och kissa märkte en liten blodfläck i trosan,
Sedan försvagade foster rörelser,
Ringde till min barnmorska och berättade och hon boka in akut till förlossningsavdelningen,
hade en timme att ta mig dit, så det var bara att slänga på sig kläderna och åka.

nåväl, när jag väl kom dit fick jag på studs lägga mig i en säng med en hjärtdosa på magen och ett bälte runt för att hålla den på plats,
Då hörde man hans hjärtslag och maskinen skrev ner hjärtrytmen på ett papper och man såg vilken puls han hade,
först låg det på 155 sen gick det över 160 sedan 170 och 179 då började maskinen pipa,
Så läkaren kom in men hon sa att det var helt normalt att pulsen var hög och varierade i den vecka jag är i.
Sedan skönt pulsen till 145 / 155, så hörde man när han rörde sig och hade sig, fick hur som helst ligga där i 20 min och lyssna på hans hjärta. =)

Sedan fick jag träffa en förlossningsläkare som tog lite info om symptomen som jag fått,
Hon gjorde gyn undersökning och kom fram till att blödningen måste kommit från slidöppningen för jag fått en spricka där så det var hon inte orolig över.

Sedan gjorde hon ett akut ultraljud för att se hans rörelser och fostervatten,
Han rörde sig strålande och man såg hans andningsrörelser och när han guppa och sparka lite med fötterna, =)
Sedan fanns det gott om fostervatten och allting såg jätte fint ut sa hon så jag kunde vara lugn, då pustade jag ut och blev otroligt glad ist. =)

Sedan dess har han varit vaken och hoppat runt i magen på mig. =)
Känns så skönt att veta att han mådde bra där inne, igår natt dansade han i min mage kändes det som när jag lyssna på leanne rimes. =) Som sagt vilken otrolig dag.

Mamma älskar dig hjärtat. <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback